نگاهي به بهترين پلتفرم هاي تبليغات آنلاين جهان

تجربه‌اي تازه از ديجيتال ماركتينگ و تبليغات اينترنتي

نگاهي به بهترين پلتفرم هاي تبليغات آنلاين جهان

اگر به عنوان صاحب يك كسب‌وكار كوچك تصور مي‌كنيد هزينه‌هاي مربوط به تبليغات را هدر مي‌دهيد بدون اينكه نتيجه‌اي از آن بگيريد بايد از پلتفرم هاي تبليغات آنلاين جهان كمك بگيريد. روش‌هاي بي‌شماري براي استفاده از تبليغات آنلاين و تبليغات در گوگل وجود دارد كه بايد بر اساس بيشترين هماهنگي با اهداف كسب‌وكار انتخاب شود.

اگرچه تبليغات چاپي، تبليغات پستي، تبليغات در رسانه‌هاي جمعي تلويزيون و راديو هنوز هم براي بسياري از صنايع و كسب‌وكارها داراي اهميت است اما در بسياري مواقع اتلاف وقت و هزينه را براي آنها به همراه دارد. با افزايش تبليغات در رسانه‌هاي مختلف توجه مخاطبان به آن كم و كمتر خواهد شد طوري كه انگار چشم‌بند به چشم دارند و تبليغات را نمي‌بينند.

پلتفرم‌هاي تبليغات آنلاين

يكي از حوزه‌هاي بازاريابي كه در حال حاضر بسيار مورد توجه قرار گرفته و مسير رو به رشدي دارد تبليغات آنلاين است. تبليغات آنلاين به كسب‌وكارها كمك مي‌كند مشتريان جديد پيدا كنند و درآمدشان را افزايش دهند.

اگر تا به حال از تبليغات آنلاين استفاده نكرده‌ايد و يا به دنبال راه‌هاي جديدي براي تبليغات موثر نبوده‌ايد با اين پلتفرم هاي تبليغات آنلاين كه در ادامه به معرفي آنها مي‌پردازيم مي‌توانيد در بازاريابي كسب‌وكارتان تحول ايجاد كنيد. در درجه اول بهينه‌سازي وب‌سايت شما براي اينكه در نتايج موتور جست‌وجو رتبه بالايي كسب كنيد ضروري است اما اين روش گذشت زمان و صبوري شما را مي‌طلبد. توصيه ما اين است در مدت زماني كه سئوي وب‌سايتتان را بهبود مي‌بخشيد بودجه تبليغاتي خود را صرف تبليغات آنلاين كنيد.

گوگل ادز

از گوگل ادز با عنوان پدربزرگ تبليغات آنلاين ياد مي‌كنند. از آنجا كه موتور جست‌وجوي گوگل صاحب سهم بازار موتورهاي جست‌وجو در شبكه است بديهي است كه پلتفرم تبليغاتي آن گوگل ادز به بزرگ‌ترين بستر بازاريابي تبليغات كليكي PPC تبديل شود. گوگل ادز اين امكان را براي شما فراهم مي‌كند تبليغاتي مبتني بر متن، تصوير يا فيلم ايجاد كنيد تا افرادي كه به جست‌وجوي كلمات كليدي خاص مي‌پردازند (شما اين كلمات كليدي را در سئوي وب سايت خود قرار داده‌ايد) به وب‌سايت شما دسترسي پيدا كنند.

تبليغات آنلاين براي كسب‌وكار شما بسيار كارآمد است. راه‌اندازي يك كمپين براي افراد تازه‌كار كمي پيچيده و دشوار به نظر مي‌رسد. خوشبختانه گوگل راهي آسان را براي شروع كار با گوگل ادز اكسپرس (Google Ads Express) در كسب‌وكارهاي كوچك ارائه كرده است. گوگل ادز اكسپرس نسخه سبك‌تري از گوگل ادز اصلي است كه به صورت كاملا خودكار تبليغات آنلاين را مديريت مي‌كند. بلافاصله پس از آنكه تبليغات خود را در گوگل ادز اكسپرس بارگذاري مي‌كنيد ربات‌هاي گوگل كنترل تبليغات را در دست گرفته و آن را بهينه‌سازي مي‌كنند. گرچه اين روش كاربردهاي محدودي دارد اما استفاده از آن در شروع كار مفيد به نظر مي‌رسد.

شبكه‌هاي تبليغاتي در گوگل ادز

گوگل ادز

گوگل ادز

تبليغات در جست‌وجو (Search Ads): كه شبكه جست‌وجو هم ناميده مي‌شود كمك مي‌كند تبليغات شما هنگام جست‌وجو در گوگل در نتايج اصلي نمايش داده شود. معمولا دو سه تبليغ بالاتر از نتايج ارگانيك و همچنين چند تبليغ در سمت راست نتايج جست‌وجوي ارگانيك وجود دارد. در اينجا كلمات يا عبارات كليدي خاصي را هدف قرار مي‌دهيد تا مخاطبان بتوانند هنگام جست‌وجو شما را در ميان سايت‌هاي رقيب پيدا كنند.

شبكه نمايش (Display Network): پلتفرم گوگل ادز بزرگ‌‌ترين شبكه تبليغات نمايشي را در ميان پلتفرم هاي تبليغات آنلاين دارد. روش عملكرد اين شبكه‌ متفاوت است و خارج از جست‌وجوي سنتي گوگل عمل مي‌كند. گوگل امكان‌هاي زيادي مثل Gmail و YouTube را در اختيار شما قرار مي‌دهد تا در آنها تبليغات متني، تصوير و ويدئو را قرار دهيد. شبكه نمايش تبليغات گوگل با دسترسي به بيش از دو ميليون وب سايت و حدود 90 درصد از كاربران اينترنت حداكثر دسترسي از هر بستر تبليغاتي آنلاين را امكان‌پذير مي‌سازد. اين تبليغات براي كاربراني كه در حال خريد اينترنتي، تماشاي ويدئوهاي مربوط به اخبار يا خواندن ايميل‌هايشان هستند پخش مي‌شود.

به طور معمول هزينه تبليغات كليكي در شبكه نمايش گوگل كمتر از تبليغات در نتايج جست‌وجوي گوگل است اما از اثربخشي نسبتا پاييني برخوردار است.

بازاريابي مجدد (Remarketing): سيستم تبليغاتي گوگل امكانات و قابليت‌هاي متعددي براي ريماركتينگ دارد. كمپين‌هاي ريماركتينگ به طور خاص براي مخاطباني استفاده مي‌شود كه قبلا از وب سايت شما بازديد كرده‌اند. اين كمپين‌ها براي اساس كوكي‌هاي سايت ايجاد مي‌شوند. كوكي‌ها اطلاعات زيادي درباره صفحات مرورشده توسط كاربر و آخرين زمان ورود او به سايت دارند. اين اطلاعات به گوگل ارجاع داده مي‌شود تا از آن براي ريماركتينگ و نمايش مجدد تبليغ به همان كاربرها استفاده كند. در اين صورت زماني كه كاربر به سايت ديگري كه جزء شبكه AdSense گوگل است مراجعه كرده تبليغ سايت شما براي او نمايش داده مي‌شود.

ريماركتينگ تبليغ در گوگل كمك مي‌كند كليك‌هاي بيشتري با صرف هزينه بسيار كمتر براي تبليغ خود داشته باشيد. مزيت اصلي ريماركتينگ كاهش هزينه‌هاي تبليغاتي شما در كنار هدف‌گيري كاربران خاص است.

تبليغات بينگ (Bing)

بينگ

بينگ

بينگ دومين موتور جست‌وجوي محبوب در جهان و رقيبي قدرتمند براي گوگل به شمار مي‌آيد. حدود بيست درصد كل جستجوها در جهان با بينگ انجام مي‌شود. مايكروسافت مشابه گوگل ادز از موتور جست‌وجوي بينگ براي ارائه تبليغات در نتايج موتور جست‌وجوي خود و همچنين شبكه‌هاي ديگر استفاده مي‌كند. تبليغات بينگ در سال‌هاي اخير شبكه تبليغاتي خود را بهبود بخشيده و در سهولت‌بخشي به اجراي كمپين‌هاي خاص خود پيشرفت‌هاي چشمگيري داشته است. تبليغات بينگ اعتبار تبليغاتي رايگان به شما ارائه مي‌دهد اما به سختي مي‌توان از آن نتيجه گرفت.

موتور جست‌وجوي بينگ مخاطب بسيار كمتري نسبت به گوگل دارد در نتيجه قيمت پيشنهادي براي كلمات كليدي در آن ارزان‌تر است. با تبليغات بينگ مي‌توانيد در هزينه‌هاي بازاريابي خود صرفه‌جويي بيشتري كنيد.

بر اساس آمار ميانگين هزينه كليك تبليغات در گوگل سه برابر ميانگين هزينه كليك تبليغ در بينگ است. ترافيك ورودي بيشتر در گوگل صاحبان كسب‌وكارها را به پرداخت هزينه كليك بيشتر در آن ترغيب مي‌كند. پلتفرم بينگ در مواردي نسبت به گوگل مزايايي دارد. آدرس سايت در موتور جست‌وجوي بينگ به طور برجسته (bold) نمايش داده مي‌شود و اين موضوع در برندسازي سايت تاثيرگذار است. تبليغات بينگ از نسبت كليك به نمايش (CTR) بالاتري نسبت به گوگل برخوردار است.

با اين حال و با وجود مفيد بودن موتور جست‌وجوي بينگ و مزيت‌هاي آن نسبت به گوگل ادز، كسب‌وكارها در ايران به دليل محبوبيت زياد گوگل از اين پلتفرم براي تبليغات آنلاين خود استفاده مي‌كنند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.