با بدترين تنظيمات تبليغات در گوگل آشنا شويد

تجربه‌اي تازه از ديجيتال ماركتينگ و تبليغات اينترنتي

با بدترين تنظيمات تبليغات در گوگل آشنا شويد

تنظيمات تبليغات در گوگل موضوعي است كه تا صبح قيامت مي‌توان درباره آن صحبت كرد. چه بسيار افرادي كه گفتند: “بگذار بريم ببينيم چي مي‌شه” ظرف 24 ساعت تمام بودجه خود را به باد دادند. شكست خوردن در تنظيمات گوگل ادز موضوعي است كه بايد آن را به شدت جدي گرفت. اما بدترين تنظيمات تبليغات در گوگل كدامند. كدام دكمه از دكمه هاي گوگل ادز را بايد بزنيم تا كلا به فنا برويم كجاي گوگل ادز نوشت است دور از دسترس اطفال زير شش سال قرار بگيرد. بالاي كدام بخش گوگل ادز نوشته است مناسب كاربران ناشي نيست.

تنظيمات تبليغات در گوگل

بدترين وجود ندارد اما هميشه هم خوب نيست

اين واقعيتي است كه روي هيچ قسمتي ننوشته است دست نزنيد يا احتمال تركيدن با فشاردادن اين دكمه بالا است. اساسا فلسفه كار كردن با گوگل چنان است كه هر كس در هر جاي دنيا بتواند از اين سرويس استفاده كند. اما در جايي كه رقابت وجود دارد و پول بسيار بسيار زيادي خرج مي‌شود، هميشه احتمال آن وجود دارد كه پولتان را كم بازده و يا بي‌بازده خرج كنيد. همين مي‌شود كه بايد براي استفاده از تبليغات گوگل ادز از شيوه‌هاي سنجيده و جواب دادهاي استفاده كنيد. در اينجاست كه تجربه استفاده از تبليغات گوگل بسيار مهم مي‌شود. بگذاريد به اين موضوع هم، بحث تحريم‌ها را اضافه كنم. اين همان بخشي است كه شايد بتوان گفت دكمه مرگ گوگل ادز است. متأسفانه هر ارتباطي با ايران در  گوگل ادز يعني از تعليق حساب شما. پول شما در حساب گوگل ادز بلوكه مي‌شود و هيچ راه بازگشتي هم براي آن وجود ندارد. گوگل ادز از زبان فارسي پشتيباني مي‌كند. اما ايران را در ليست تحريم هاي خود قرار داده است.

سطح انتظارات شما چيست

اين كه در يك كمپين تبليغات در گوگل، شما انتظارات و اهدافي داشته باشيد بسيار مهم است. شما بايد هدفي را براي خود در نظر بگيريد مثلا اين كه در صفحه  اول ديده شويد، اين براي شما بايد راضي كننده باشد، اما اين كه حتما در تمام ساعت‌هاي شبانه روز در خط يك صفحه اول باشيد و هر كلمه‌اي را كه در كمپين خود قرار مي‌دهيد بايد صدرنشين باشد موضوع بدي است. آناليز و شناختن كلمات كليد شما مهم‌ترين موضوعي است كه بايد در دستور كار خود قرار دهيد.

استفاده طمع‌كارانه از تبليغات گوگل فقط به از بين بردن بودجه شما مي‌انجامد. وقتي شما تنظيمات تبليغات در گوگل خود را روي حداكثر تمام واژگان قرار مي‌دهيد، حتي اگر پولش هم براي شما مهم نباشد و بودجه‌اي نامحدود را براي اين كار اختصاص داده باشيد باز هم كارتان بهره‌وري چنداني نخواهد داشت زيرا روي بسياري از كلمات بي‌ربط نمايش داده شده‌ايد. كلماتي كه هر يك هزينه‌اي از حساب گوگل ادز شما كم مي‌كند. و اگر از تعدادي از كليك‌هاي دريافتي خود به فروشي مناسب هم دست پيدا كنيد باز هم اين موضوع سبب كاهش سود شما مي‌شود. پس لطفا در تمام كمپين‌هاي خود كلمات منفي را حتما تنظيم كنيد و در عين حال اين ليست را هميشه به روز نگه داريد. حتي اگر كمپين شما بزرگ است، هر روز آن را تنظيم كنيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.