آناليز استوري هاي اينستاگرام: راهنماي كامل

تجربه‌اي تازه از ديجيتال ماركتينگ و تبليغات اينترنتي

آناليز استوري هاي اينستاگرام: راهنماي كامل

آيا تا به حال از بخش آناليز استوري ‌هاي اينستاگرام استفاده كرده‌ايد؟ اگر نكرده‌ايد زمان استفاده از آن فرا رسيده است.

اين روزها استوري‌هاي اينستاگرام بيش از 400 ميليون كاربر در روز دارند كه 100 ميليون افزايش در كمتر از 2 سال. مردم عاشق استوري‌اند و اينستاگرام هم با ارائه‌ي ويژگي‌هاي جديد براي استوري‌ها، كارش را براي تشويق كاربران و كسب و كارها به خوبي انجام مي‌دهد.

بر اساس اطلاعات منتشر شده توسط اينستاگرام، يك سوم پربازديدترين استوري‌ها را صاحبان كسب و كار‌ها منتشر مي‌كنند، همين موضوع بيانگر اين است كه شما هم بايد وارد اين بازي شويد. استوري‌ها بايستي بخشي اساسي از راهبرد بازاريابي اينستاگرامي شما را تشكيل دهند و براي اين كار، نياز داريد كه چگونگي اندازه گيري كارايي استوري‌هاي خود را بياموزيد.

اين راهنما، دقيقا همين موضوع را به شما آموزش مي‌دهد.

در اين راهنما تمامي شاخص‌هايي كه در حال حاضر براي آناليز استوري‌هاي اينستاگرام وجود دارند، بررسي شده است و به شما اطلاعاتي درباره‌ي چگونگي استفاده از اين شاخص‌ها و توصيه‌هايي كاربردي براي بهبود آن‌ها آورده شده است.

اگر اين موارد براي شما مناسب به نظر مي‌رسد، ادامه‌ي مقاله را از دست ندهيد!

 

آناليز استوري ‌هاي اينستاگرام: راهنماي كامل

شاخص‌هاي استوري‌هاي اينستاگرام

در مرحله‌ي اول، بد نيست فهرست كاملي از شاخص‌هاي حال حاضر استور‌هاي اينستاگرام را ارائه كنيم. شما با ادغام دو بخش Native Insights و Iconosquare اينستاگرام، كه فعلا تنها پلتفرم‌هاي موجود براي استخراج داده هستند، شاخص‌ها را آناليز مي‌كنيد.

فهرست شاخص به شرح زيرند:

  1. بازديد كننده يكتا (Reach)
  2. نمايش‌ها (Impressions)
  3. پيشروي‌ها (Taps forward)
  4. پسروي‌ها (Taps back)
  5. مجموع تعاملات (Total interactions)
  6. پاسخ‌ها (Replies)
  7. لينك‌هاي باز شده (Link opens)
  8. خروج‌ها (Exits)
  9. عبور كردن‌ها (Swipes away)
  10. نرخ اتمام (Completion rate)
  1. بازديد كننده يكتا

بازديد كننده يكتا: تعداد كاربران واقعي كه استوري شما را ديده‌اند را بيان مي‌كند. اين مورد احتمالا مهم‌ترين شاخص آناليز استوري‌هاي اينستاگرام است، چراكه ديدگاهي كلي از چگونگي دسترسي كاربران به استوري شما را نشان مي‌دهد.

  1. نمايش‌ها

در حالي كه شاخص بازديد كننده يكتا تعداد كساني كه استوري شما را ديده‌اند را بيان مي‌كند، شاخص نمايش، تعداد دفعات نمايش استوري شما را نشان مي‌دهد. در نتيجه به عنوان مثال، اگر يك نفر سه بار استوري شما را ببيند، استوري شما 1 بازديد كننده يكتا و 3 نمايش داشته است.

واضح است كه همواره تعداد نمايش‌ها از تعداد بازديد كنندگان يكتا بيشتر بوده و برعكس آن غيرممكن است.

اگر مشاهده كرديد كه تعداد افراد بيننده‌ي استوري شما رو به كاهش است، به دنبال يافتن علت آن باشيد. به طور معمول اين مورد به دو دليل روي مي‌دهد.

نخست، تعداد افراد بيننده‌ي استوري‌هاي متوالي، به ترتيب كاهش مي‌يابد. اگر تعداد زيادي استوري را در يك روز منتشر كرده‌ايد، طبيعي است كه هر چه به جلو برويد، تعداد بينندگان آن كاهش يابد. براي مثال، من چند روز پيش مجموعه‌اي شامل 6 تصوير را در اينستاگرام منتشر كردم. استوري اول توسط 306 نفر بازديد، 323 بار نمايش داشت. اگرچه همه‌ي استوري‌ها به دنبال هم و تقريبا همزمان منتشر شدند اما استوري آخر، فقط 185 بازديدكننده و 202 بار نمايش داشته است. آماري كه تقريبا يك و نيم برابر از استوري اول كمتر است.

نگران نباشيد، اين اتفاق كاملا طبيعي است. البته اگر نمودار بازديد شما به شدت منفي شد، شك نكنيد كه تعداد استوري‌هايي كه در يك دوره‌ي زماني كوتاه منتشر كرده‌ايد بيش از حد زياد بوده است.

استوري

دومين دليل براي كاهش تعداد بازديدكنندگان استوري نيز اين حقيقت است كه محتواي اشتراك گذاشته شده توسط شما، مخاطبان را به خودش جلب نمي‌كند. از تغيير موضوع و شيوه‌ي انتشار محتوا نترسيد و با بررسي داده‌هاي مربوط به محتواهاي مختلف، نتايج خود را بهبود ببخشيد. همچنين مي‌توانيد كمي درباره‌ي مخاطبان خود در اينستاگرام تحقيق كنيد و از نظرسنجي‌هاي استوري اينستاگرم براي پرسش مستقيم از آن‌ها و فهميدن آنچه كه مي‌خواهند ببينند استفاده كنيد. شايد آن‌ها از ديدن محتواي مربوط به تبليغ محصولات شما خسته شده‌اند و مي‌خواهند چيزهايي درباره‌ي پشت صحنه‌ي توليدات شما بدانند. اگر از آن‌ها چيزي نپرسيد، هرگز متوجه تمايلات مخاطبانتان نمي‌شويد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.