۱۲ نمونه موفق از‌ وب اپليكيشن پيش‌رونده PWA در سال ۲۰۱۹

تجربه‌اي تازه از ديجيتال ماركتينگ و تبليغات اينترنتي

۱۲ نمونه موفق از‌ وب اپليكيشن پيش‌رونده PWA در سال ۲۰۱۹

وب اپليكيشن پيش‌رونده

ما هر ماه در شوراي سردبيري نوين ماركتينگ مقالات پيشنهادي ماه را بررسي مي‌كنيم و براي رسيده به بهترين مقالات با هم بحث مي‌كنيم. اما با مطرح شدن مقاله حاضر با عنوان 12 نمونه موفق از‌ وب اپليكيشن پيش‌رونده PWA در سال 2019، همه از جمله بچه‌هاي دپارتمان طراحي سايت بي‌چون و چرا اين مقاله را پذيرفتند. به يك دليل بسيار مهم اين مقاله با منبع خارجي، كه در پايان مطلب لينك آن را قرار مي‌دهيم، از پيشرفتي مهم در ايران خبر مي‌دهد. اگر مي‌خواهيد بدانيد اين پيشرفت مهم چيست حتما تا پايان مقاله با ما همراه باشيد.

اين موضوع كاملا واضح است كه عملكرد براي موفقيت و سودآوري هرگونه سرمايه‌گذاري آنلاين ضروري است. در نتيجه، وب‌سايت‌ها در سراسر كسب و كار‌ها‌ از يك استاندارد جديد به نام وب اپليكيشن‌هاي پيش‌رونده PWA براي بهبود عملكرد خود استفاده مي‌كنند. با پشتيباني گوگل، هدف اين فناوري اين است كه سطح بالايي از عملكرد را بي‌درنظرگرفتن شرايط دستگاه يا شبكه ارائه دهد. آنها با افزايش PWAهاي با كيفيت برنامه‌هاي بومي كه قابل اطمينان، سريع و جذاب‌اند، به اين مهم دست مي‌يابند. با وجود اين كه به اين موضوع بسيار اهميت مي‌دهند، اما هنوز هم مفهوم PWA براي بيشتر توسعه دهندگان جديد است. براي درك عميق چگونگي تفاوت يك وب اپليكيشن پيش‌رونده با وب‌سايت‌هاي معمولي ريسپانسيو يا واكنشگرا، بهترين راه اين است كه چند نمونه خوب از PWA را بررسي كنيم. در ادامه نمونه‌هاي چشمگيري از وب اپ‌هاي پيش‌رونده در انواع كسب و كار‌ها بررسي شده است – بنابراين شما مي‌توانيد خودتان از تكنولوژي جديد وب استفاده كنيد.

1.وب اپ يك غول بزرگ: استارباكس Starbucks

با هدف ارائه سفارش آنلاين و كاربر پسند هميشه در دسترس براي تمامي مشتريان خود،  استارباكس يك PWA براي سيستم سفارش خود را در وب‌سايتش ايجاد كرده است كه تجربه مشابهي را با برنامه بومي موجود خود به كاربر ارائه مي‌دهد. به عبارت ديگر، PWA استارباكس با داشتن قابليت اجرا در حالت آفلاين، به مشتريان خود اجازه مي‌دهد تا در منو جستجو كنند، سفارشات خود را مرتب كنند و مواردي را به سبد خريد خود اضافه كنند. تمامي اين موارد بدون دسترسي به اينترنت امكان پذير است. پس از آنلاين شدن، آنها مي‌توانند قيمت‌هاي خاص مربوط به موقعيت مكاني خود را مشاهده كرده و غذا و نوشيدني خود را سفارش دهند. از آنجايي كه بيشتر PWAها بدون دسترسي به اينترنت قابل استفاده هستند، در نتيجه اين برنامه براي مشترياني كه ممكن است در طول روز ارتباط اينترنت آن‌ها قطع و وصل شود يا در بازارهاي نوظهور مانند جوامع روستايي كه هنوز ارتباط قوي با اينترنت ندارند، بسيار كاربردي و مناسب است. با راه اندازي PWA جديد سفارش،  استارباكس نتايج چشمگيري را مشاهده كرده است. PWA در اصل99.84٪ كوچك‌تر از اپ iOS  استارباكس موجود است، به همين دليل اين برنامه وب در ميان كاربران خود محبوبيت خاصي پيدا كرده. در نتيجه، آنها تعداد كاربران وب را كه هر روز سفارش مي‌دهند دو برابر كردند، الان ديگر نرخ كاربراني كه از كامپيوتر سفارش مي‌دهند تقريبا برابر با كاربران موبايل است.

وب اپليكيشن پيش‌رونده

وب اپليكيشن پيش‌رونده استارباكس

2.هاوسينگ در صنعت توريسم Housing

يكي از برترين پلتفرم آنلاين املاك و مستغلات در هند، housing.com ساليانه نزديك 50 ميليون بازديدكننده دارد. اين شركت هندي دريافت كه بارگذاري‌هاي كند چنان تأثير عظيمي در كسب و كارشان دارد كه حتي بهبود يك ثانيه مي‌تواند نرخ تبديل را به ميزان قابل توجهي افزايش دهد. علاوه بر اين، بيشتر كاربران مورد هدف آن‌ها با استفاده از دستگاه‌هاي قديمي با شبكه‌هاي 2g يا 3g به اينترنت دسترسي پيدا مي‌كنند. به منظور سرويس‌دهي بهتر به بازديدكنندگان، كمپاني تصميم گرفت تا يك PWA  سريع، كاربردي و قابل اعتماد راه‌اندازي كند. اين وب اپ بسيار سريع است، از داده‌هاي كمتري استفاده مي‌كند و به هاوسينگ اجازه مي‌دهد تا كاربران را به روش‌هاي مختلف دوباره جذب كند. با استفاده از PWA جديد ، كاربران مي‌توانند سريعا آنچه را كه جستجو مي‌كنند پيدا كنند يا در حالت آفلاين به جستجوي خود ادامه دهند. PWA سايت هاوسينگ منجر به افزايش 38٪ درصدي نرخ تبديلات و كاهش 40٪ درصدي بانس‌ريت سايت شد. همچنين باعث جذب بازديدكنندگان با كيفيت بيشتر شده است، همراه با افزايش 10 درصدي زمان بازديد در هر كاربر در كليه مرورگرها.

وب اپليكيشن پيش‌رونده

وب اپليكيشن پيش‌رونده هاوسينگ

3.ديجي‌كالا يك تجربه خوب وب اپليكيشن پيش‌رونده در ايران

پلتفرم پيشرو تجارت الكترونيكي Digikala، نحوه خريد ايرانيان براي خريد لوازم الكترونيكي مصرفي و كالاهاي ديگر را با فروشگاه آنلاين خود تغيير داده است. PWA فروشگاهي‌ آنها به اين دليل ساخته شده است تا اطلاعات و بررسي‌هاي زيادي را براي محصولات ديجيتال در اختيار مصرف كنندگان قرار دهد و فراتر از همه اين موارد، يك تجربه خريد آنلاين عالي را ارائه مي‌دهد. بنابراين، اكنون بزرگترين سايت تجارت الكترونيكي در خاورميانه است و تقريبا 92 درصد از سهم بازار خرده فروشي آنلاين ايران را به خود اختصاص داده است. PWA با 1،700،000 كاربرد اختصاصي يا يونيك ويزيت در هر روز، رتبه سوم وب سايت پربازديد ايران را به خود اختصاص داده است. از زمان راه‌اندازي اين وب اپليكيشن پيش‌رونده، Digikala با رشد 200 درصدي نسبت به سال گذشته از نظر بازديد، سفارش و درآمد روبرو شده است.

وب اپليكيشن پيش‌رونده

وب اپليكيشن پيش‌رونده ديجي‌كالا

4. مجله فليپ بورد Flipboard

به عنوان محبوب‌ترين مجله اجتماعي جهان، فليپ بورد به خوانندگان خود اجازه مي‌دهد تا از همه مكان‌ها، موضوعات و اخبار و رويدادهاي مورد نظر خود مطلع شوند. براساس علاقه كاربر، اين پلتفرم اخبار و داستان‌هاي مختلفي را از سراسر دنيا در قالب يك مجله گرد هم آورده است. كاربران فليپ بورد مي‌توانند منابع مورد علاقه خود را دنبال كرده و داستان‌ها را ذخيره كنند، تصاوير و فيلم‌ها را در مجلات فليپ بورد مخصوص خود، مشاهده كنند يا با ديگران به اشتراك بگذارند.

فليپ بورد يكي از بهترين نمونه‌هاي PWA براي اخبار آنلاين است. PWA به منظور ارائه تجربه يك جستجوي ساده و سريع براي كاربر، استفاده از داده را به حداقل مي‌رساند. تا زمان راه‌اندازي اين وب اپليكيشن پيش‌رونده، فليپ بورد فقط يك برنامه موبايل بود كه در دستگاه‌هاي تلفن همراه ارائه مي‌شد. به همين دليل، اكنون PWA به فليپ‌بورد اجازه مي‌دهد تا يك تجربه مشابه با برنامه اصلي و محبوب  خود را در وب‌سايت ارائه دهد و آن را در دسترس كاربران دسك‌تاپ نيز قرار دهد.

وب اپليكيشن پيش‌رونده

وب اپليكيشن پيش‌رونده فليپ بورد

5.آموزش موسيقي با ساوندسيلك Soundslice

ساوند سيلك يك نرم افزار پيشرفته آموزش موسيقي در وب است كه انقلابي عظيم در نحوه يادگيري و تمرين موسيقي به وجود آورده است. اين شركت از وب اپليكيشن پيش‌رونده به منظور ارائه توليد بهترين موسيقي و تجربه يادگيري استفاده مي‌كند. نرم افزار مبتني بر PWA باعث مي‌شود تا روند يادگيري يك قطعه موسيقي براي نوازندگان خودآموخته با پخش يك موسيقي خلاقانه ساده‌تر و كارآمد‌تر شود. ساوند سيلك به كاربران اجازه مي‌دهد تا هنگام خواندن و شنيدن موسيقي با هر دستگاهي اعم از تلفن و صفحه نمايش بزرگ، موسيقي را ياد بگيرند. علاوه بر اين، معلمان موسيقي مي‌توانند از اين ابزار براي ايجاد درس‌هاي تعاملي موسيقي استفاده كنند. با تمركز بر يادگيري موسيقي با استفاده از فايل‌هاي ضبط شده، ساوند سيلك همچنين فروشگاهي اختصاصي نيز دارد كه درس‌ها و رونوشت‌هاي موسيقي را به فروش مي‌رساند.

وب اپليكيشن پيش‌رونده

وب اپليكيشن پيش‌رونده ساوندسيلك

6. بازي 2048

بازي پازل 2048 در ابتدا به عنوان يك برنامه رايگان براي اندرويد وIOS در سال 2014 منتشر شد. اين برنامه بلافاصله در كمتر از يك هفته پس از راه‌اندازي با بيش از 4 ميليون كاربر به يك ويروس دسته‌جمعي تبديل شد. بازي بسيار ساده و اعتيادآور است. اين بازي به شعار «يك آبنبات براي حرفه‌اي‌هاي رياضي»، هدف اصلي آن به اين صورت است كه بلوك‌هاي اعداد شبيه هم با هم تركيب شوند تا به عدد 2048 رسيد. نسخه رسمي PWA در 2048game.com در دسترس است تا بازيكنان بتوانند از طريق مرورگر وب به اين بازي دسترسي فوري داشته باشند. با انتقال مستقيم و نماي تمام صفحه، تشخيص دادن نسخه PWA از برنامه محلي همتاي خود دشوار است. به علاوه اينكه وب اپليكيشن پيش‌رونده  2048 را مي‌توان كاملاً آفلاين بازي كرد.

وب اپليكيشن پيش‌رونده

وب اپليكيشن پيش‌رونده بازي  2048

7. ميك ماي تريپ يا سفر من را بساز MakeMy Trip

سايت MakeMyTrip.com نمونه‌اي عالي از PWA است. پيشروترين شركت مسافرتي هند ماهيانه حدود هشت ميليون بازديد كننده از سايت خود را دارد كه ترافيك تلفن همراه دو سوم آن را تشكيل مي‌دهد. از آنجا كه تلفن همراه به مطلوب‌ترين كانال براي رزرو بليط در ميان مشتريان ميك ماي تريپ تبديل شده است، آنها يك PWA ايجاد كردند و يك تجربه سريع، قابل اعتماد و مرتب در وب موبايل پديد آوردند. تجربه جديد PWA با كاهش 38٪ زمان بارگذاري صفحه، نرخ تبديل خود را سه برابر كرده است. در مقايسه با سايت قبلي موبايل خود،  ميك ماي‌ تريپ باعث افزايش 160 درصدي تعداد بازديد‌ها Sessions شد و بانس ريت سايت را تا 20٪ كاهش داد.

وب اپليكيشن پيش‌رونده

وب اپليكيشن پيش‌رونده ميك ماي تريپ

8.تاكسي آنلاين اوبر Uber

با گسترش اين شركت به بازارهاي جديد، اوبر وب خود را از نقطه صفر به عنوان وب اپليكيشن پيش‌رونده بازسازي كرد تا يك تجربه رزرو قابل مقايسه با برنامه موبايل بومي ارائه دهد. اوبر وب اپليكيشن پيش‌رونده به گونه‌اي طراحي شده است كه رزرو اتومبيل را در شبكه‌هاي 2g با سرعت كم نيز انجام دهد. اين ساختار با نزديك شدن به يك تجربه كاربري مانند اپ موبايل، براي كاربران دستگاه‌هاي قديمي كه ممكن است با برنامه بومي اوبر سازگار نباشد بسيار مناسب است. با در نظر گرفتن تجربه بومي در يك برنامه وب فوق سبك، اوبر بدون در نظر گرفتن موقعيت مكاني، سرعت شبكه و دستگاه، درخواست تاكسي سريع را امكان‌پذير كرده است.

برنامه اصلي تنها 50 كيلوبايت است و به همين دليل مي‌توان آن را در مدت زمان 3 ثانيه در شبكه‌هاي G2 بارگذاري كرد.

وب اپليكيشن پيش‌رونده

وب اپليكيشن پيش‌رونده اوبر

9. پدپيپر Padpiper

پديپيپر پلتفرمي براي كمك به دانشجويان است تا به راحتي بتوانند مسكني قابل اعتماد را براي دوره كالج و دوره‌هاي كارآموزي خود پيدا كنند و به صاحبخانه‌ها اجازه مي‌دهد تا به سرعت مستأجريني مناسب را براي خانه‌هاي خود پيدا كنند. در واقع، اين پلتفرم اكنون از 9000 كالج پشتيباني مي‌كند و بيش از 100 ليست در PWA خود دارد. آنها صاحبخانه‌ها و ليست نظرات را مشخص كرده‌اند تا در وقت دانشجويان براي يافتن بهترين گزينه مناسب خود صرفه‌جويي كنند. به محض اينكه دانشجو آدرس را وارد مي‌كند،  مي‌تواند مسير را تا محل كار خود، از ليست نتايج دنبال كند. برنامه وب همچنين مي‌تواند دانش‌آموزان را با افرادي كه در نزديكي آنها كار مي‌كنند ارتباط دهد يا به آن‌ها اطلاع دهد كه همكلاسي‌هايشان در كجا كار مي‌كنند.

وب اپليكيشن پيش‌رونده

وب اپليكيشن پيش‌رونده پديپيپر

10. شبكه اجتماعي پينترست Pinterest

با تمركز بر رشد بين‌المللي، پينترست تجربه وب موبايل جديد خود را از صفر با وب اپليكيشن پيش‌رونده آغاز كرد. اين شبكه اجتماعي دريافت كه به دليل عملكرد ضعيف در موبايل، تنها 1 درصد از بازديد‌هاي موبايل به ثبت‌نام، ورود يا نصب برنامه ختم مي‌شود. با درك اين موضوع كه فرصت بهبود نرخ تبديل بسيار زياد بود، بنابراين آنها با استفاده از فناوري PWA، وب سايت تلفن همراه را بازسازي كردند كه چندين نتيجه مثبت را به همراه داشت: زمان صرف شده در مقايسه با وب تلفن همراه قبلي 40٪، درآمد تبليغاتي ايجاد شده توسط كاربر 44٪ و ميزان استفاده كاربر 60٪ افزايش يافته است.

وب اپليكيشن پيش‌رونده

وب اپليكيشن پيش‌رونده پينترست

11. اپليكيشن ياميلي Yummly

ياميلي يك پلتفرم هوشمند  ونچر يا كشف پخت و پز است كه اطلاعاتي درباره طعم و مزه غذا، ارزش مواد غذايي، سطح مهارت براي پختن  هر يك از دستور‌هاي غذايي‌ را به شما ارائه مي‌دهد شما در ياميلي مي‌توانيد دستور‌العمل‌هاي شخصي خود را به اشتراك بگذاريد و همين طور مواد غذايي مورد نيازتان را بخريد و يك روزه تحويل بگيريد. در كنار برنامه اندرويد و ios،  نسخه وب اپليكيشن پيش‌رونده در مرورگرهاي وب نيز موجود است. دقيقاً مانند اپ‌هاي معمول آن، PWA ياميلي نيز موتور جستجوي غذا، پخت و پز و دستور العمل‌ها را ارائه مي‌دهد. اين برنامه به كاربران اجازه مي‌دهد تا در ميان يك ميليون دستور پخت غذا به جستجو بپردازند كه از بهترين سايت‌هاي غذايي، وبلاگ‌هاي برتر يا غذاهاي محلي اقتباس شده‌اند. علاوه بر اين، نتايج جستجو را مي‌توان از لحاظ مواد تشكيل دهنده، رژيم غذايي، حساسيت به مواد غذايي، تغذيه، قيمت مواد غذايي، غذاها، زمان، سليقه، دوره‌هاي وعده غذايي و موارد ديگر  را مي‌توان فيلتر كرد.

وب اپليكيشن پيش‌رونده

وب اپليكيشن پيش‌رونده ياميلي

12. وب اپليكيشن پيش‌روندهKniveksperten

متخصص چاقو است و سايت آنها انواع مختلف چاقو را مي‌فروشد و به صورت آنلاين سفارش‌ها را از انبارشان در شهر برگن نروژ براي شما ارسال مي‌كند . نايويكسپرتن  به دنبال ارائه يك تجربه كاملاً مشابه برنامه است در هر دستگا‌هي است و مي‌‌خواهد در دسترس همه كاربران باشد. فروشگاه اينترنتي چاقو در نهايت با هدف دستيابي به سطح بالايي از عملكرد، حتي با اينترنت سرعت پايين، تجربيات تلفن همراه خود را با پلتفرم PWA درجه يك دوباره نوآوري كرد. با تجربه جديد در موبايل، فروشگاه وب اكنون قادر است تا كيفيت‌هاي بومي كه سريع، قابل اعتماد و قابل دسترسي از هر مرورگري است را ارائه دهد.

وب اپليكيشن پيش‌رونده

وب اپليكيشن پيش‌رونده نايويكسپرتن

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.