۷ راهبرد تبليغات پاپ آپ شديداً تأثيرگذار

تجربه‌اي تازه از ديجيتال ماركتينگ و تبليغات اينترنتي

۷ راهبرد تبليغات پاپ آپ شديداً تأثيرگذار

تبليغات پاپ آپ

تبليغات پاپ آپ شهرت بدي دارند: آزار دهنده، بي‌اثر و گمراه كننده هستند.اما اين تبليغات همواره آزار دهنده، بي‌اثر و گمراه كننده نيستند، در واقع تبليغات پاپ آپ وقتي براي بازديدكنندگان كاربردي باشند و تجربه كاربري آن‌ها را بهبود دهند، نتايج خوبي مي‌دهند. اگر پاپ آپ ها را نمي‌شناسيد در مقاله‌اي جداگانه ما آن را توضيح داده‌ايم لطفا مقاله : انواع پاپ آپ و اثر آن بر سئوي سايت را در نوين ماركتينگ بخوانيد.

امروز مي‌خواهيم 7 راهبرد عالي و اثرگذار براي استفاده از تبليغات پاپ آپ را همراه با چند مثال از كاربرد واقعي آن به شما معرفي كنيم.

اما پيش از آن نگاهي كنيم به دلايل كارايي پاپ آپ‌ها.

چرا تبليغات پاپ آپ نتيجه مي‌دهد؟

به طور ميانگين (پس از بررسي 2 ميليارد آزمايش) نرخ تبديل پاپ آپ‌ها حدود 3.09 درصد است و در بهترين حالت 9.28 درصد مي‌رسد. با چنين اعدادي، اگر روزانه 100 بازديد كننده داشته باشيد و از تبليغات پاپ آپ براي جذب عضو جديد در خبرنامه استفاده كنيد، ماهيانه بين 92 تا 274 عضو جديد خواهيد داشت.

سايت Aweber مي‌گويد كه با تغيير محل فرم عضويت خبرنامه از كنار سايت به پاپ آپ، اعضاي خبرنامه‌ي اين سايت 1375 درصد رشد داشته است.

اما چرا؟ چرا اين روش در حالي كه نتيجه بخش است، بسياري از افراد از آن ايراد مي‌گيرند؟

چند دليل كليدي وجود دارد:

  1. پاپ آپ‌ها براي همه به نمايش در مي‌آيند. نمايش داده نشدن بنرها در بسياري از سايت‌هاي عضو شبكه نمايش تبليغاتي مشاهده مي‌شود. پاپ آپ (به دليل اينكه براي بسته شدن بايد ديده شوند) نرخ بازديد 100 درصدي دارند. نرخ تبديل 3 درصدي شايد جالب توجه نباشد اما 3 درصد از همه بازديد كنندگان سايت مي‌تواند رقمي جذاب باشد.
  2. وقتي بازديد كنندگان در تعامل با سايت شما هستند، پاپ آپ‌ها پيام شما را به آن‌ها خواهند رساند. پاپ آپ‌هايي كه به خوبي پياده سازي شده باشند نرخ تبديل بالايي خواهند داشت (البته به غير از مواردي هدف از پاپ آپ خروج بازديد كننده باشد كه در اين حالت وضعيت فرق دارد).
  3. پاپ آپ‌ها ارزش مي‌دهند. واقعيت اين است كه پاپ آپ‌هاي مرتبط و زيبا براي خوانندگان و بازديد كنندگان ارزشمند هستند. در ادامه چند مثال از اين موارد آورده شده است.
  4. پاپ آپ‌ها قابل چشم پوشي نيستند. برعكس پيشنهاد عضويت در خبرنامه‌اي كه در منوي كناري يا پاييني سايت آورده شده است، پاپ آپ حتماً ديده مي‌شود. وقتي پاپ آپ نمايش داده مي‌شود، بازديد كنندگان راهي جز خواندن پيام و ديدن پيشنهاد ندارند. حتي اگر پاپ آپ را ببندند، حداقل پيام را خوانده‌اند.

در ادامه نموداري از نتايج مربوط به چند سايت، قبل و بعد از به كارگيري پاپ آپ‌ براي عضويت در خبرنامه آورده شده است:

تبليغات پاپ آپ

آيا ساختن يك تبليغات پاپ آپ ارزشش را دارد؟ نه؟ اما به ياد داشته باشيد كه تبليغات پاپ آپ زماني بهترين جواب را مي‌دهند كه پاپ آپ‌ها براي بازديد كنندگان آزار دهنده نباشند.

در ادامه چند مورد از بهترين روش‌هاي تبليغات پاپ آپي آورده شده است:

  • بستن پاپ آپ‌ها را ساده كنيد. استفاده از لغت «خير» و يا علامت «×» براي كمك به بازديد كنندگان مناسب است.
  • پيشنهاد يا محتواي ارائه شده در تبليغ پاپ آپ را مرتبط با محتواي سايت تنظيم كنيد.
  • محصولي كه (كتاب يا تخفيف و …) ارائه مي‌دهيد را بزرگ و خوانا به كاربر معرفي كنيد.
  • زماني پاپ آپ خود را به نمايش بگذاريد كه خواننده يا بازديد كننده براي ديدنش آماده باشد.
  • براي جلوگيري از خروج سريع كاربران، خلاق باشيد.
  • از پاپ آپ درست براي موضوع درست استفاده كنيد.

حالا كه ايده‌هاي بهتري درباره‌ شيوه كار پاپ آپ‌ها و چگونگي استفاده‌ اثرگذار از آن‌ها داريد، زمان آن فرارسيده است كه راهبردها را بررسي كنيم.

1. مخفي كردن فرم در صفحه فرود

اولين راهكار تأثير گذار و غيرآزار دهنده براي استفاده از تبليغات پاپ آپ، مخفي كردن فرم در صفحه فرود است.

در ادامه مثالي جالب از به كارگيري اين روش توسط پت فلين (Smart Passive Income) آورده شده است. پاپ آپ سايت آن‌ها در صفحه فرود به شكل زير است:

تبليغات پاپ آپ

احساس نمي‌كنيد كه جاي چيزي خالي است؟

دقيقاً، پس فرم كجاست؟

روي دكمه «دانلود راهنماي رايگان» كليك كنيد تا بفهميد:

تبليغات پاپ آپ

چرا اين روش، راهكاري تأثيرگذار براي استفاده از پاپ آپ است:

  • هرچه تعداد بخش‌هاي صفحه فرود شما بيشتر باشد، نرخ تبديل كمتر خواهد شد (البته اين قاعده‌اي كلي و قابل قبول براي استفاده است). علاوه بر آن اگر صفحه فرود شما هيچ بخش قابل مشاهده‌اي نداشته باشد، نرخ تبديل آن بيشتر نيز خواهد شد.
  • پاپ آپ‌هاي كليكي (يا پاپ آپ‌هايي كه با كليك نمايش داده مي‌شوند) 12 برابر بهتر از ساير پاپ آپ‌هاي ايميلي جواب مي‌دهند. علت اين موضوع نيز آن است كه پاپ آپ توسط بازديد كننده به نمايش در مي‌آيد. هيچ عنصر غافل‌گير كننده‌اي وجود ندارد. در حقيقت كاربران هستند كه تبليغات پاپ آپ را درخواست مي‌كنند.

2. تخفيفي براي خريد اول ارائه دهيد

هرگاه وارد سايت شركت تجارت الكترونيك ريوولو شويد، پاپ آپي با تخفيف اولين خريد براي شما نمايش داده مي‌شود

چرا اين روش، راهكاري تأثيرگذار براي استفاده از پاپ آپ است:

اين مورد از آن دسته پاپ آپ‌هايي است كه نديدنش آزار دهنده است.

اگر من به خريد چيزي از اين شركت (يا هر شركت ديگري) علاقه‌مند باشم و تخفيفي 10 درصدي برايم در دسترس باشد، خواهان دانستنش هستم. فرض كنيد كه يك پيشنهاد «يكي بخر، يكي ببر» به شما ارائه شده باشد، آيا اين پيشنهاد براي شما آزار دهنده است؟

و در نهايت دليل اصلي براي اثرگذار بودن اين نوع از پاپ آپ‌ها اين است كه پيشنهادي مرتبط را به بازديد كنندگان ارائه مي‌دهند.

10 درصد تخفيف براي همه محصولات ارزش آن را دارد كه نشاني ايميل را ثبت كنيم. خصوصاً اگر من محصولات آن‌ها را دوست داشته باشم و به طور كلي به آشنايي با ساير محصولات آن‌ها و خريدشان علاقه‌مند باشم.

3. پيشنهاد محتوايي خاص يا يك كتاب الكترونيك

براي اين مورد بسيار اهميت دارد كه پيشنهاد شما به محتواي سايت مرتبط باشد.

به ياد داشته باشيد كه هنگام نمايش پاپ آپ‌هاي زمان بندي شده يا ناشي از اسكرول صفحه، بازديد كنندگان سايت شما در ميانه‌ خواندن محتوا هستند. اين كار مثل اين است كه با دست جلو خواندن صفحات كتاب توسط شخص ديگري را بگيريد. اگر پيشنهاد شما مرتبط با محتوايي كه مي‌خوانند نباشد و براي آن‌ها ارزشمند به نظر نرسد، به راحتي دست شما را پس مي‌زنند.

بهترين موردي كه از به كارگيري اين روش تا به امروز مشاهده كرده‌ام، كاري است كه برايان دين(Brian Dean) در مقالاتش استفاده كرده است. در مقالات او ادامه محتوا زماني قابل دسترسي است كه بازديد كننده نشاني ايميلش را وارد كند.

سايت برايان، بك‌لينكو را ببنيند:

تبليغات پاپ آپوقتي كه شما روي دكمه «باز كردن» كليك كنيد، اين پاپ آپ نمايش داده مي‌شود:

تبليغات پاپ آپ

چرا اين روش، راهكاري تأثيرگذار براي استفاده از پاپ آپ است:

برايان دين همين الان هم مي‌داند كه كاربران حاضر در سايتش، به خواندن محتواي توليدي او در وبلاگش علاقه‌مند هستند.

انتشار محتواي اختصاصي توسط او، ارزش محتوا را افزايش داده و به كاربران القا مي‌كند كه: آنچه كه به صورت عمومي در دسترس نيست، قطعاً بايد اطلاعات ارزشمندي را در خود داشته باشد.

قرار دادن محتوا در پشت دروازه‌اي كه نياز به وارد كردن نشاني ايميل دارد، راهي عالي براي استفاده از تبليغات پاپ آپ‌ است.

نكته حرفه‌اي:

نوارهاي پيشرفت مثل آنچه در بالاي اين پاپ آپ استفاده شده است (كه بخشي از اكثر ابزارهاي ساخت پاپ آپ است) مي‌تواند نرخ تبديل را تا 28.9 درصد افزايش دهد.

  1. تبليغ يك نسخه آزمايشي رايگان

وقتي از صفحه قيمت‌هاي سايت ويش‌پوند(Wishpond)  بازديد كنيد و بيش از 10 ثانيه در سايت آن‌ها بمانيد اما سعي نكنيد از سايت خارج شويد، اين اين تبليغات پاپ آپ براي شما ظاهر مي‌شود:

تبليغات پاپ آپ 

چرا اين روش، راهكاري تأثيرگذار براي استفاده از پاپ آپ است:

92 درصد از بازديد كنندگان سايت شما براي خريد آماده نيستند، اما به اين معني نيست كه علاقه‌اي براي آشنايي بيشتر با محصولات شما ندارند.

پيشنهاد امكان گفتگوي آنلاين درباره هزينه و فوايد نرم افزار ارائه شده توسط شما، راهي عالي براي استفاده از پاپ آپ است. اين روش يكي از راهكارهايي است كه اگر در به كارگيري آن افراط كنيد نتايج عكس مي‌دهد.

در واقع اين چنين پاپ آپ‌ها به عنوان پاپ آپ خروجي كارايي خوبي دارند. شما مي‌خواهيد كه كاربران خود هر چقدر كه مي‌خواهند زمان بدهيد تا از صفحه قيمت‌هاي شما ديدن كنند. عجله براي نمايش يك پاپ آپ زمان‌بندي شده مي‌تواند بيش از آنكه اثرگذار باشد، آسيب‌زا باشد.

5. به بازديد كنندگان، پيشنهادي زمان‌دار را يادآوري كنيد

وقتي به صفحه نخست سايت كنفرانس رشد بازاريابي وارد مي‌شويد، سريعاً يك پاپ آپ داراي شمارش معكوس براي شما به نمايش در مي‌آيد.

اين پاپ آپ در پايين صفحه نمايان شده و هر چه پايين برويد، براي شما اسكرول مي‌شود:

تبليغات پاپ آپ

چرا اين روش، راهكاري تأثيرگذار براي استفاده از پاپ آپ است:

ماركوس تيلور در سايت كانورژن‌ايكس‌ال (ConversionXL) تست A/B خوبي انجام داده است. در اين آزمون او چگونگي ارائه «يك پيشنهاد موسيقايي» را بررسي كرده است. او اين پيشنهاد را با تمركز بر بهينه سازي نرخ تبديل، به خوبي ارائه داده است.

 در كنار ساير آزمون‌ها، او اين روش را بررسي كرده است:

متغير A:

تبليغات پاپ آپمتغير B:

تبليغات پاپ آپواضح است كه متغير دوم برنده شده است.

در واقع پيام «زمان باقي مانده براي دريافت» در كنار شمارش معكوس نرخ تبديل را 3.5 تا 10 درصد بهبود بخشيده است.

 در نتيجه به نظر مي‌رسد كه افزودن اضطرار به پيشنهاد، تبليغ يا فروش شما مي‌تواند اثر مناسبي بر موفقيت آن داشته باشد.

و پاپ آپ‌ها (خصوصاً به صورت مختص اسكرول) بهترين روش براي افزودن اين اضطرار به پيشنهاد است.

زمان سنج شمارش معكوس كه در بالا يا پايين سايت قرار داده شده است، باعث هيچ اختلالي در استفاده كاربر از سايت نمي‌شود. فقط به كاربر يادآوري مي‌كند كه آنچه شما پيشنهاد مي‌دهيد براي هميشه در دسترس نيست و آن‌ها يا بايد كاري كنند، يا اينكه اين پيشنهاد را از دست بدهند.

6. فرستادن كاربران به صفحات فرود مرتبط

اگر بخواهيد مطلب «نرم افزار نوشتن محتواي وبسايت (12 ابزار و منبعي كه بايد در نظر داشته باشيد)» سايت ماركت ميوز(MarketMuse)  را ترك كنيد، اين پاپ آپ خروجي براي شما نمايش داده مي‌شود:

تبليغات پاپ آپكليك روي دكمه «همين حالا ببينيد» كاربر را به اين صفحه فرود خواهد برد:

تبليغات پاپ آپ

چرا اين روش، راهكاري تأثيرگذار براي استفاده از پاپ آپ است:

پاپ آپ‌ها روشي قدرتمند براي كمك به ناوبري كاربران در سايت شما هستند.

ما پيش از اين هم اشاره كرديم كه يكي از دلايل كارايي پاپ آپ‌، تضمين مشاهده شدن آن‌ است. پس اگر شما چيزي داريد كه مي‌خواهيد كاربران آن را ببينند، از پاپ آپ براي نمايش دادنش استفاده كنيد.

براي مثال، وقتي مي‌خواهيد در آينده وبينار برگزار كنيد (مشابه مثال بالا) يا فروش ويژه كفش داشته باشيد و يا حراجي با زمان محدود داريد، پاپ آپ مي‌تواند به تبليغ يك صفحه فرود خاص، از طريق ساير صفحات وبسايت شما كمك كند.

نكته مهم: مديريت چندين صفحه فرود به مانند فرم عضويت خبرنامه ايميلي و پيشنهاد دانلود فايل چندان سخت نيست اما براي اين كار نيازمند كمك خواهيد بود. ابزار CRO ورداستريم همه آنچه كه براي مديريت صحيح بودجه تبليغاتي و افزايش نرخ تبديل نياز دارد را در خود جاي داده است.

  1. مبارزه با رها كردن سبد خريد

اگر شما يك تي‌شرت دوست‌دار محيط زيست را در سبد خريد خود در سايت پكت (Pact) قرار دهيد و پس از آن سعي كنيد كه از سايت خارج شويد، يك پاپ آپ خروجي براي شما نمايش داده مي‌شود.

تبليغات پاپ آپ

چرا اين روش، راهكاري تأثيرگذار براي استفاده از پاپ آپ است:

به طور ميانگين، 69.57 درصد از تمامي سبدهاي خريد فروشگاه‌هاي آنلاين رها مي‌شوند. شما بايد هر كاري كه از دستتان بر مي‌آيد براي تشويق مشتريان به خريد را انجام دهيد.

اين پاپ آپ (با ارائه شماره تماس) دليل اصلي براي رها كردن سبد خريد را بيان مي‌كند.

در ادامه برخي از رايج‌ترين دلايل خريدار براي رها كردن سبد خريد آورده شده است:

  • هزينه اضافي پيش‌بيني نشده
  • درخواست سايت براي ساخت حساب كاربري
  • فرآيند خريد خيلي طولاني يا خيلي پيچيده
  • عدم امكان نمايش يا محاسبه هزينه نهايي
  • عدم اطمينان به سايت براي ثبت اطلاعات شخصي
  • خطادهي يا خارج شدن سايت از دسترس
  • تحويل كند
  • عدم شفافيت سياست بازپس‌گيري محصول
  • كم تعداد بودن روش‌هاي پرداخت
  • رد كردن شماره كارت

قرار دادن يك پاپ آپ خروجي كه اطلاعات تماس را در اختيار كاربران قرار مي‌دهد بسياري از مشكلات مشتريان (مثل مسير سفارش پيچيده، اعتماد، هزينه تمام شده، خطاي سايت، روش‌هاي پرداخت و غيره) را رفع مي‌كند.

اين راهبردها را در تبليغات پاپ آپ خود امتحان كنيد!

در مجموع 7 روش خوب براي استفاده از پاپ آپ‌ها وجود دارد:

  1. مخفي كردن فرم در صفحه فرود
  2. تخفيفي براي خريد اول ارائه دهيد
  3. پيشنهاد محتوايي خاص يا يك كتاب الكترونيك
  4. تبليغ يك نسخه آزمايشي رايگان
  5. به بازديد كنندگان پيشنهادي زمان‌دار را يادآوري كنيد
  6. فرستادن كاربران به صفحات فرود مرتبط
  7. مبارزه با رها كردن سبد خريد

اين روش‌ها را آزمايش كنيد، بررسي كنيد و يكي يكي آن‌ها را به كار بگيريد، اما از آن‌ها به عنوان روشي خوب براي رشد كسب و كار دوري نكنيد.

براي بسياري از كسب و كارها، پاپ آپ‌ها روشي ارزشمند (و دائمي) براي رشد كسب و كار است. آن‌ها را از دست ندهيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.