چه نوع تبليغات براي كسب و كار من مناسب است؟

تجربه‌اي تازه از ديجيتال ماركتينگ و تبليغات اينترنتي

چه نوع تبليغات براي كسب و كار من مناسب است؟

اين روزها در ديجيتال ماركتينگ همه ما با هم بر سر موضوعاتي اتفاق نظر داريم و همين از ديجيتال ماركتينگ يك علم مي‌سازد. اين كه مواردي باشد كه همه بر روي آن به توافق برسند و بارها و بارها آن را امتحان كنند و نتيجه بگيرند بخش‌هاي علمي، علم بازاريابي را مي‌سازد. يكي از اين بخش‌ها هم اين است كه تبليغات براي كسب و كار ها واجب است.

قصد توضيح واضحات ندارم اما هنوز هم كساني هستند كه تا با واژه تبليغات براي كسب وكار رو به رو مي‌شوند مي‌گويند: ما خرج اضافي نمي‌كنيم. يا مي‌گويند هنوز اينقدر وضعمان خوب يا بد نشده است كه تبليغات كنيم.

تبليغات براي كسب و كار

در ادامه اين مقاله من براي شما مي‌گويم كه تبليغات مانند خون در رگ يك كسب و كار است، هميشه و هميشه بايد در جريان باشد. در دنياي امروز كسب و كار بايد از تبليغات استفاده كرد. مي‌دانم كه در اين جاي مقاله، اگر بدبين و تا حد زيادي واقع بين باشيد مي‌گوييد اين تبليغات‌چي مي‌خواهد مشتري دائمي پيدا كند و مي‌گويد كه تبليغات بايد دائمي باشد.

بايد به اين موضوع فكر كنيم كه مشتريان دائمي صنعت تبليغات به خصوص تبليغات اينترنتي يا همان ديجيتال ماركتينگ چقدر سود مي‌كنند. اين واقعيتي است كه اگر راهي درست و روشي درست را در ديجيتال ماركتينگ در پيش بگيريد به سود بسيار قابل توجه و هميشگي دست مي‌يابيد اين ردخور ندارد. بحث ما درباره وجوب تبليغات ديجيتال و ورود به دنياي ديجيتال ماركتينگ موضوعي است كه اگر در آن شك داشته باشيد چندان اين مقاله مناسب شما  نيست. زيرا ما فرض را بر آن مي‌گيريم كه شما مي‌دانيد و پي‌برده‌ايد كه ديجيتال ماركتينگ مستمر براي شما واجب است و اهميت آن بسيار بالا است.

اما سوال اصلي اين مقاله

 چه نوع تبليغات براي كسب و كار من مناسب است؟

ما به اين سوال يك جواب يك كلمه‌اي مي‌دهيم و آن هم اين است “بستگي دارد”. بله مي‌دانم اعصاب بسياري از شما از اين كلمه خرد مي‌شود، زيرا هر جا در هر قسمت از دنياي اينترنت كه پا مي‌گذاريد اين جواب را مي‌شنويد. اما اين جواب بد به خاطر سوال بد است كه مي‌پرسيد. زيرا هر كسب و كاري بر اساس نوع مخاطبان و رقبايي كه دارد، بايد بر روي نوع خاصي از تبليغات براي كسب و كار خود سرمايه گذاري كند.

اينباوند ماركتينگ (inbound marketing) يا بازاريابي درونگرا، يك اصلي مهم دارد و آن هم اين است كه بايد به جايي برويد كه مخاطب و مشتري شما آنجاست و آنجا تبليغ كنيد و البته فروش خود را هم به آنجا نزديك كنيد. بگذاريد يك مثال بزنم:

يك شركت بيمه در يكي از بزرگراه‌هاي مهم تهران به قيمتي چند صد ميليون توماني، براي يكي دو ماه، يك بيلبورد عظيم را اجاره مي‌كند . احتمالا اين بيلبورد را ديده ايد. از فاصله اي نزديك به يك كيلومتر از سه بزرگراه مهم شهر اين بيلبورد ديده مي‌شود.

چند نفر از كساني كه اين بيلبورد عظيم را مي‌بينند به بيمه نياز دارند؟

جواب: همه.

چند نفر مي‌خواهند بيمه بخرند؟

جواب: بعضي.

چند نفر مي‌خواهند از اين كسب و كار خاص بيمه بخرند؟

جواب: برخي از آن بعضي.

اين بيلبورد چند نفر را قانع مي‌كند كه اين بيمه به دردشان مي‌خورد؟

جواب:تعداد از آن برخي كه آن را ديده اند.

راستي چگونه اين تعداد را محاسبه كنيم و بازده اين روش تبليغاتي را بفهميم.

چنانچه علاقمند به خواندن ادامه مقاله و ديگر مقالات مرتبط مي باشيد ما را در سايت نوين ماركتينگ دنبال كنيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.